Gudrun Balsvik
Additional contact information
Gudrun Balsvik: Economic Psychology Unit, Postal: Stockholm School of Economics, P.O. Box 6501, S-113 83 Stockholm, Sweden
Abstract: Rapporten behandlar e-handel ur ett konsumentperspektiv. Frågeställningen är vilka psykologiska och teknologiska faktorer som samverkar och hur dessa påverkar konsumentens köp via Internet? Genom en litteraturgenomgång av empiri på området, identifieras några viktiga psykologiska och teknologiska faktorers betydelse. Även betydelsen av webbdesign och digital marknadsföring analyseras.
Keywords: Elektronisk handel; självtillit; attityder; användarbeteenden; webbdesign; digital marknadsföring
JEL-codes: M21
20 pages, March 12, 2001
Full text files
hastba2001_005.pdf (104kB)
Questions (including download problems) about the papers in this series should be directed to Helena Lundin ()
Report other problems with accessing this service to Sune Karlsson ().
RePEc:hhb:hastba:2001_005This page generated on 2024-09-13 22:19:29.